Fenyő , ImreVarga-Mitró, Eszter Sára2025-06-112025-06-112025-04-11https://hdl.handle.net/2437/391432A dolgozat célja annak feltárása, hogy a digitális világ milyen hatással van az óvodáskorú gyermekek fejlődésére. A téma aktualitását a digitális eszközök különösen az okostelefonok, tabletek és televíziók egyre korábbi életkorban történő megjelenése adja. A kutatás kvantitatív módszerrel, kérdőíves felmérés segítségével készült, amelyben 70 szülő vett részt. A vizsgálat arra fókuszált, hogy milyen gyakran és milyen célra használják a gyermekek az informatikai eszközöket, valamint hogy ezek milyen hatással vannak az alvásminőségre, a viselkedésre, a társas kapcsolatokra és a beszédfejlődésre. A vizsgálat megerősítette, hogy a rendszeres eszközhasználat összefüggésbe hozható viselkedésbeli és kommunikációs változásokkal, alvászavarokkal, illetve a társas kapcsolatok csökkenésével. A dolgozat külön kitér a szülők és az óvodai nevelés felelősségére, valamint arra, hogy a digitális világ milyen keretek között lehetne támogató tényező a gyermekek fejlődésében. A kutatás eredményei alátámasztják a tudatos és korlátozott digitális eszközhasználat szükségességét az óvodáskorú gyermekek körében.43hudigitális világgyermeknevelésDigitális világ hatásai az óvodás korú gyerekekreNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.