Chrappán, MagdolnaNagy, Csabáné2025-06-102025-06-102025-04-20https://hdl.handle.net/2437/391082A szakdolgozat négy európai ország – Skócia, Hollandia, Lengyelország és Észtország – tanárképzési modelljét vizsgálja és hasonlítja össze. A fókuszban a tanári pályára való belépés támogatása, az indukciós időszak és a mentorálás rendszere áll. A vizsgálat rávilágít arra, hogy a tanárképzés minősége, valamint a pályakezdő pedagógusok támogatása szoros összefüggést mutat az oktatás eredményességével. Az eltérő nemzetközi gyakorlatok elemzése hozzájárulhat a hazai tanárképzési rendszer megújításához és hatékonyabbá tételéhez.47 oldalhutanárképzés, mentorálás, bevezető szakaszTanárképzési modellek elemzése, összehasonlításaNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.