Teperics, KárolyHegedűs, Roland2014-05-272014-05-272014-05-142014-05-27http://hdl.handle.net/2437/193382A szakdolgozat célja, hogy megvizsgálja a fizika kerettanterveiben, mennyi földrajzzal rokonítható, kapcsolatba hozható tartalom található. Ilyen tekintetben kutatás még nem történt, ezért bevezetésként a földrajz tanításának rövidebb történeti áttekintésére kerül sor, különös tekintettel a földrajz óraszámának alakulására. Az adatokat a fizika kerettantervei szolgáltatták, majd a különböző vizsgálati szempontok alapján az adatokat számszerűsítettem, mivel ennek köszönhetően arányok könnyebben számíthatóak. Természetesen vannak olyan fogalmak, melyeket nem lehet teljes mértékben, egyértelműen a fizikához vagy földrajzhoz sorolni, ebből kifolyólag a szakdolgozat a saját szubjektivitásomat tükrözi. Eredmények tekintetében különbségeket lehet felfedezni az egyes kerettantervek és évfolyamok között, de összességben elmondható, hogy a vizsgált szempontokban közel egyharmad a földrajzi ismeretekkel kapcsolatba hozható tananyag.39huföldrajzkerettantervFöldrajzi tartalmak megjelenése a fizika kerettanterveibenDEENK Témalista::Neveléstudomány::MűvelődéstudományDEENK Témalista::Földtudományok