Vargáné Nagy, AnikóVad, Nóra Nikolett2024-06-172024-06-172024-04-07https://hdl.handle.net/2437/372960A napjainkban egyre jobban felértékelődő és a mindennapokba, valamint az óvodai életbe beépülő téma, a fenntarthatóság. A fenntartható fejlődés a szakdolgozat témája, melyet a Zero waste életmód módszerein keresztül mutatunk be. A szakdolgozat és a kutatás célja, hogy ismereteket szerezzünk a megkérdezett óvodapedagógusok és szülők segítségével arról, hogy hogyan viszonyulnak a fenntarthatósághoz és hogy a gyermekeket mennyire, illetve hogyan vonják be a folyamatokba az óvodákban, illetve otthon. A kutatás során a növénygondozással, komposztálással, esővízgyűjtéssel, állatgondozással, anyagok újrahasznosításával, a szelektív hulladékgyűjtéssel és az élelmiszer tartósításával kapcsolatos kérdéseket tettünk fel, melyek elméleti hátterét a szakdolgozat első részében be is mutatunk, szakirodalmakon keresztül. A dolgozat két nagyobb részből áll, az első az elméleti rész, melyben bemutatásra kerülnek a fenntarthatóság témakörébe tartozó alapfogalmak, a környezetvédelmi problémák, a Zero waste életmód és öt alapelve, a fenntartható fejlődés fogalma és a fejlődésének dokumentumokon keresztül történő bemutatása, a környezetvédelem, újrahasznosítás az óvodai nevelés gyakorlatában, valamint az óvodapedagógus szerepe a fenntartható fejlődésben. Az elméleti áttekintést a szakdolgozat második része követi, mely kettő darab saját összeállítású kérdőív adatainak összegzésén és elemzésén alapszik.89hufenntarthatóságfenntartható fejlődésZero wastekörnyezetvédelemFenntarthatóságra nevelés az óvodában a Zero waste módszereivelNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.