Dávid, ImreTomcsikné Császári, Viktória Judit2013-05-032013-05-032013-04-022013-05-03http://hdl.handle.net/2437/166783A dolgozat arra mutat rá, hogy a drámapedagógia mind szemléletében, mind módszertanában és eszközeiben eleve, természetéből adódóan megfelel a tudásalapú társadalom pedagógiájával kapcsolatos elvárásoknak, így a modern szemléletű tehetséggondozásnak is hatékony segítője lehet. A dolgozat a két terület pedagógiai szemléletbeli hasonlóságát a konstruktív pedagógiában találta meg. A célok összevetésében konkrét kapcsolódási pontokat találtunk mind a tehetséges gyermek erős oldalának támogatása, mind a gyenge oldal fejlesztése tekintetében, éppúgy, ahogyan a társas kapcsolatok és a lazító programok területén is. A tehetséggondozás folyamatát vizsgálva az azonosítás, a gazdagítás-dúsítás és a differenciálás esetében mutatott a drámapedagógia és a tehetséggondozás kapcsolódási pontokat. A dolgozat gyakorlati résszel zárul: a dramatikus tevékenységformákat vetítettük rá egy tehetségmodellre, majd egy nemzetközi kutatás eredményeit ismertettük a drámapedagógia hatékonyságáról a kulcskompetenciák területén, végül két, ugyanarra a témára írt, de különböző típusú drámaóra tervezetet elemeztünk abból a szempontból, hogy a foglalkozások egyes elemei hogyan, milyen módon segítik a tehetséggondozást.74 oldalhudrámapedagógiatehetségA drámapedagógia szerepe és lehetőségei a tehetséggondozásbanDEENK Témalista::PszichológiaDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiano_restriction