Soltész, JuditTamásné Hoszpodár, Ildikó2013-12-032013-12-032013-11-302013-12-03http://hdl.handle.net/2437/177335A társadalmi-gazdasági változások következményei ráirányították a figyelmet az oktatás stratégiai fontosságára. A lemaradók, a hátrányos helyzetűek felzárkóztatása sürgető feladat, de a társadalmi egyenlőtlenségeket oktatási rendszerünk ez idáig nem tudta kezelni, sőt továbbnövelte azokat. A hátrányos helyzetű gyerekek nevelésében, oktatásában, szocializációjában még fontosabbá vált az iskola szerepe. Dolgozatomban bemutattam, hogy ezek a globális problémák hogyan mutatkoznak meg iskolámban, településemen. Arra a kérdésre kerestem a választ, hogy környezetünk adottságait ismerve mit tehetünk e problémák kezelésében. Az oktató-nevelő munka tervezése során valós problémákra kell adekvát válaszokat adni. A gyerekek hátrányait csak minőségi oktatás révén lehet csökkenteni.77huhátrányos helyzetűek oktatásaIskolám társadalmi környezete, főbb szociológiai mutatói és ezek hatása a pedagógiai tervező, szervező munkáraDEENK Témalista::Neveléstudomány