Árkosi, JuliannaGulybán, Csilla2025-06-112025-06-112025-04-04https://hdl.handle.net/2437/391379A szakdolgozat témája a tanulásban akadályozott gyermekek komplex képességfejlesztése Ulwila színeskotta módszerrel. A kutatás célja, hogy választ kapjunk arra, hogy mennyire ismert a zeneterápia, azon belül az Ulwila színeskotta módszer a gyógypedagógusok körében. Tapasztalnak-e változást a tanulásban akadályozott gyermekek esetében a zeneterápia hatására. A dolgozat kutatása szülőkre is kiterjed, így az ő esetükben is érdeklődtünk a zeneterápia ismeretéről, hogy gyermekük részt vesz-e zeneterápiás foglalkozáson, illetve ismerik-e az Ulwila módszert. A kutatáshoz két kérdőívet készítettünk a Google Forms alkalmazás segítségével, az egyik a szülőkhöz a másik pedig a gyógypedagógusokhoz szól. Szerepel még interjú is a vizsgálatban, ahol három olyan gyógypedagógussal beszélgettünk, akik ismerik az Ulwila színeskotta módszert.65huUlwila színeskotta módszerZeneterápiaKépességfejlesztésTanulásban akadályozott gyermekek komplex képességfejlesztése Ulwila színeskotta módszerrelMűvészetek::ZenetudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.