Körmendi, AttilaVisztenvelt, Andrea2025-06-052025-06-052025-04-12https://hdl.handle.net/2437/390944Jelen munkánkban az iskolai zaklatás témakörét jártuk körül, nem kitérve az online zaklatási formákra. Célunk az volt, hogy a szakirodalmak feldolgozásán keresztül egy olyan prevenciós iskolai programot dolgozzunk ki, mely az általános iskolákban a felső tagozatos tanulók korcsoportjában adekvát támogatást jelenthet. A munkában összegyűjtöttük és leírtuk a témában legfontosabb fogalmakat, így a zaklatás definícióját, a folyamat szereplőit és azok jellegzetességeit, valamint a zaklatási folyamatok hatásaira is felhívtuk a figyelmet. Ezt követően a program megvalósulásának helyet adó intézmény rövid bemutatása következett, majd pedig a tervezett program leírása. A 4x 45 perces program tervezése, kidolgozása, majd megvalósítása során ügyeltünk az adott intézmény tanulóinak sajátos igényeire. A program eredményességét, adaptációs lehetőségét több szempont mentén elemezve arra jutottunk, hogy bár nem kifejezetten mély tartalmú, de a legfontosabb elemekkel rendelkező rövid program alkalmas arra, hogy a felső tagozatos diákok zaklatással összefüggő ismereteit bővítse, attitűdjüket formálja, így téve biztonságosabbá az adott osztály, iskola mindennapjait.42huprevenció, iskolai zaklatásA strukturált csoportos foglalkozás mint az iskolai zaklatás prevenciójának innovatív eszköze--PszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.