Pálfi, SándorÁrnyasné Rizsák, Orsolya2025-06-032025-06-032025https://hdl.handle.net/2437/390742Dolgozatom elkészítése során, célul tűztetem ki, hogy egy kérdőíves felmérés révén megtudjam azt, hogy iskolánkban 2023/24. tanév őszén elindult bábszakköri foglalkozásaim, mennyire bizonyultak jó eszköznek a résztvevő gyermekek kompetencia fejlesztésében. Továbbá információt szerettem volna kapni arról, hogy a vizsgálatomba bevont személyek (tanulók és azok szülei), hogyan vélekednek játékos foglakozásaimról, valamint milyen ötleteik vannak a „Bábvarázs” szakkör bővítése kapcsán. A fent említett kérdések megválaszolásához egy 15 pontból álló kérdőíves felmérést végeztem a Bökönyi Barota Mihály Általános Iskola tanulói és azok szülei körében. Összességében a kérdőívemre adott válaszok megoszlása alapján kijelenthető, hogy az intézményünkben az általam tartott bábjátékos foglalkozások jó eszköznek bizonyultak a résztvevő gyermekek komplex személyiségfejlődésére. A válaszadók kifejezték, hogy a szakkörös gyermekek boldogan vesznek részt a foglakozásokon, fejlődött a szókincsük és kézügyességük, javult a magatartásuk, fokozódott az összetartozás tudatuk. A jövőben tervezem a „Bábvarázs” heti óraszámának bővítést, tartalmának további színesítését, valamint minél nagyobb arányban megnyerni felsős tanulóinkat is a részvételre.55hupedagógiai bábjátékönkifejezéskomplex személyiségfejlesztésBábjáték alkalmazása az önkifejezés innovatív eszközekéntNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.