Molnár, ÉvaMadarasi, Eszter2025-06-232025-06-232025https://hdl.handle.net/2437/394312A zenehallgatás társadalmi jelenségként napjainkban jelentős átalakuláson ment keresztül, különösen a digitális technológiák és online platformok elterjedésének köszönhetően. Az új technológiák nemcsak elérhetővé tették a zenét mindenki számára, hanem befolyásolták azt, hogy a különböző korosztályok hogyan viszonyulnak a zenéhez. A 18-30 éves korosztály számára a streaming szolgáltatások és a közösségi média a mindennapi zenehallgatás szerves részévé váltak, míg az 50-70 éves korosztály számára ez a folyamat összetettebb, és szoros kapcsolatban áll a társadalmi és kulturális tényezőkkel. A kutatás célja, hogy feltárja, milyen különbségek és hasonlóságok jelennek meg a két korcsoport zenehallgatási szokásaiban, és hogyan tükrözik ezek a társadalmi attitűdöket, illetve az előítéleteket. A kutatás során kvalitatív módszert alkalmaztam, félig strukturált interjúk formájában, hogy a résztvevők saját szavaikkal mutathassák be zenei preferenciáikat. Az empirikus kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a vizsgált két korcsoport zenehallgatási szokásai nemcsak kulturális, hanem társadalmi szempontból is összefüggésben állnak egymással.47huzenei fogyasztás, intergenerációs hatás, digitális zeneipar, előítéletességZenehallgatási szokások összehasonlító vizsgálata a 18-30 és az 50-70 éves korosztály körébenTársadalomtudományok::SzociológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.