Sípos, FlóriánNagy, Henrietta2015-05-072015-05-072015-03-31http://hdl.handle.net/2437/212310A szakdolgozat három nagy részre bontható. Az első részben a választott témához kapcsolódó elméletekkel foglalkozom. Az ifjúsági korszakváltással Zinnecker tipológiája alapján, az oktatási expanzióval, a tőkeelméletekkel és a kulturális reprodukcióval Bourdieu munkássága alapján, a materialista és posztmaterialista értékekkel Inglehart kapcsán és a vidékszociológiával Csurgó Bernadett műve alapján. A második részben a Magyar Ifjúság 2012 című tanulmány kötet adatait dolgozom fel négy fő dimenzió mentén, melyek a következők: Oktatás, családalapítás és gyermekvállalás, munka, munkanélküliség, és végül mobilitás, jövőkép. Ennek a fejezetnek a lényege, hogy egy általános képet kapjunk a mai fiatalságról. A harmadik részben a saját kutatásomat mutatom be. Ennek legfőbb része a kutatásom során felvett interjúk elemzése különböző szempontok alapján. Az interjúk során Hajdúszováti 18 és 29 éves fiatalokat kérdeztem meg választott iskolai végzettségükről, munkavállalási lehetőségeikről, családalapítási és gyermekvállalási terveikről, céljaikról és szabadidejükről.48huifjúságifjúsági korszakváltáskulturális tőkeoktatási expanzióAz ifjúsági korszakváltás hatásaiA különböző kulturális tőkével rendelkező hajdúszováti fiatalok értékrendszere és jövőképük