Kissné Korbuly, KatalinHajnal, Lajosné2018-04-032018-04-032018-03-31http://hdl.handle.net/2437/248985Dolgozatom célja, hogy a felépítésével és tartalmával átfogó képet láttassak a pedagógus életpálya-modell megjelenéséről és szerepéről a nevelő-fejlesztő munkában, valamint a pedagógusok lelki egészségére gyakorolt hatásáról, a vezetői feladatokról, melyet a dolgozók mentális egészségének megőrzésében tesznek.Szakdolgozatomat három fő részre osztottam. Az első részben az életpálya-modell rendszerét, eljárásrendjét mutatom be. Kitérek a mentálhigiénia és a bevezetett rendszer kapcsolódási pontjaira. Ez a partíció azért is fontos, mivel segít megérteni hogyan is változott, alakult át a közoktatás, köznevelés rendszere.A második részben a mentálhigiénia oktatásban betöltött szerepéről írok.Itt részletezem a pedagógusok mindennapi munkavégzésében betöltött jelentőségét, hatékonyságát. Az elméleti bevezetést egy pedagógusok körében végzett empirikus kutatás követi, mely formáját tekintve írásbeli kikérdezésen alapul.Kutatásom módszeréül a kérdőívezést választottam.56hupedagóguspedagógus életpálya-modellmentálhigiénéA pedagógus életpálya-modell bevezetéséből fakadó mentálhigiénés vezetői feladatokDEENK Témalista::Neveléstudomány