Bíró, ZsoltTóth, Mónika2017-05-142017-05-142017-04-02http://hdl.handle.net/2437/240324A tanulmány azt a kérdéskört vizsgálta, mely szerint a mediáció, mint konstruktív konfliktuskezelési módszer elsajátítása és gyakorlása iskolai keretek között okoz-e különbséget a tanári kiégésben és észlelt énhatékonyságban, összehasonlítva a tanárok azon csoportjában mutatkozó kiégéssel és észlelt énhatékonysággal, akik ezt a módszert nem ismerik és/vagy nem alkalmazzák.Jelen vizsgálat szerint a mediációt végzett pedagógusokra a kiégés kisebb mértéke volt jellemző, az észlelt énhatékonyságuk viszont magasabb volt.Az énhatékonyság mérsékelt negatív kapcsolatot mutat az oktatásban eltöltött évek számával, a teljes kiégés azonban mérsékelt pozitív kapcsolatot mutatott az oktatásban eltöltött évek számával. Az észlelt énhatékonyság negatív korrelációt mutat a kiégésre való veszélyeztetettséggel, mindkét tanári csoportban. Az eredmények nem szignifikánsak, ezért célszerű a vizsgálat nagyobb mintára való kiterjesztése.126humediációénhatékonyságkiégéskonfliktuskezeléspedagógusA tanári kiégés és észlelt én hatékonyság vizsgálata a mediáció ismeretének és alkalmazásának tükrébenDEENK Témalista::Pszichológia