Mező, KatalinSzabó-Varga, Alexandra2018-04-042018-04-042018-04-04http://hdl.handle.net/2437/249053A dolgozat két főbb részből áll. Az első részben a problémamegoldó képesség fogalmának bemutatása és a problématípusok elemzése mellett, hazai és nemzetközi kutatásokat ismertetünk. Fényt derítünk arra is, hogy a problémamegoldó képességet mennyiben határozhatja meg, vagy befolyásolhatja az intelligencia és a kreativitás. A második részben azt vizsgáljuk, hogy a gyakorlatban hogyan jelenik meg a problémamegoldó képesség. Áttekintjük, hogy milyen elvárásokat támaszt a pedagógusok felé a Nemzeti alaptanterv ezen a területen. Betekintünk az OECD PISA (Programme for 6 International Student Assessment) 2003-as mérésének egy speciális területére, ahol elsőként vizsgálták a z oktatásban a diákok problémamegoldó képességét. Továbbá több érdekes, számos területen használható problémamegoldó technikát is bemutatunk. A dolgozat végén a „Gödörben” elnevezésű saját készítésű kártyajátékot ismertetjük, amely iskoláskorú gyermekek problémamegoldó képességének fejlesztésére szolgál.53huproblémamegoldó képességfejlesztéskreatív játékA problémamegoldó képesség mint fogalom, eszköz és lehetőségDEENK Témalista::Neveléstudomány