Biczó, GáborPetrus, Marianna2018-04-052018-04-052018-04-05http://hdl.handle.net/2437/249114A dolgozatom első részében a cigányok és az óvoda kapcsolatát fejtem ki, hogyan tudnak a roma gyerekek beilleszkedni egy óvodai csoportba, hogyan fogadják őket a nem roma gyerekek és a pedagógusok. Kitérek az integrált óvodai nevelés fontosságára, kiemelve a gyermekek szocializációs különbségeit. Vizsgálom továbbá, hogy a cigány szülők milyen formában tartják a kapcsolatot az intézménnyel és milyen rendszeresen vesznek részt a szülői értekezleteken, az óvoda által szervezett családi programokon.Ezt követően a kutatásom helyszíneként választott várost, Hajdúdorog népességét és etnikai viszonyait ismertetem, bemutatva az ott élő cigány család/családok lakókörnyezetét, korösszetételét, foglalkoztatási arányukat. Rávilágítok a roma gyermekek szociális helyzetére, óvodába járásuk körülményeire és a helyi önkormányzat támogató szerepére.55huHajdúdorogromapedagógiahátrányos helyzetóvodai neveléshátránycsökkentésA roma gyermekek beilleszkedése és hátránycsökkentése az óvodai életbeDEENK Témalista::Neveléstudomány