Laoues-Czimbalmos, NóraPap , Edina Zsófia2024-06-172024-06-172024-04-05https://hdl.handle.net/2437/373120Vajon az intézményes keretek között végzett mozgásfejlesztésben vannak-e különbségek annak ellenére, hogy a módszertani alapokat egészen hasonló módon oktatják? Ugyanazok a lehetőségek adottak-e egy fővárosi óvodában, mint egy vidéki, kisvárosi óvodában? A szülők szemszögéből nézve milyen mozgásfejlesztési lehetőségek elérhetőek az óvodán belül és kívül a kis és nagyváros vonatkozásában? Természetesen nem elhanyagolható a gyermekek mozgásfejlődése szempontjából a család és a környezet sem. Van-e hatással a mozgásfejlődésre, hogy a gyermek kertes vagy társasházi panellakásban lakik? Van-e a környéken gyermekek szabad mozgását kielégítő lehetőség (kert, játszótér, park, erdő…stb.)? A szülő eléri-e, illetve biztosítja-e a szabad mozgás – ezzel a mozgásfejlődés – lehetőségét?51hukörnyezetmozgásfejlődéslakókörnyezetmozgásterápiaszabad mozgás lehetőségeszabadidőA környezet és mozgásfejlődés vizsgálata egy kutatás tükrébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.