Szilágyi, EnikőMihály, Evódia2011-11-112011-11-112011-11-112011-11-11http://hdl.handle.net/2437/118042Amikor a diplomamunka témámat kiválasztottam, elsősorban azt a célt tűztem ki magam elé, hogy egy konkrét szervezet példája alapján bebizonyítsam az elmélet és a gyakorlat közötti relevanciát. A dolgozatban a központi kérdésem az, hogy a szervezet – adott esetben az iskola – milyen módon, milyen módszerekkel tud teljesítményt felmutatni, minőséget biztosítani, és fejleszteni, valamint milyen indikátorok alapján lehet megbecsülni, felmérni a helyzetet és milyen irányba érdemes elmozdulni a minőségjavítás felé.A Comenius 2000 I. minőségirányítási modell részletes bemutatására vállalkoztam, amelyet az Arany János Gimnázium Egészségügyi Szakképző és Közgazdasági Szakközépiskolában vezettek be. Legfőbb megállapításom, hogy ha a teljesítményértékelést illetve a minőségirányítást megfelelően alkalmazzák, akkor az segíti a tervezést, az eredmények elérését, a fejlesztést, valamint annak biztosítását, hogy az oktatás-nevelés intézményeiben folyamatosan rendelkezésre álljanak és megfelelően tevékenykedjenek azok az emberek, akik révén a stratégia és a célkitűzések megvalósíthatók.77huminőségirányításComenius 2000 modellteljesítményértékelésArany János GimnáziumminőségbiztosításoktatásA Comenius 2000 I. minőségirányítási modell bevezetése az Arany János Gimnázium, Egészségügyi Szakképző Közgazdasági Szakközépiskola és Szabó Pál KollégiumbanDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány