Ábrahám, KatalinMile, Zsolt2013-11-082013-11-0820132013-11-08http://hdl.handle.net/2437/176144Szakdolgozatom központi kérdéseként az iskolai közösségi szolgálat fogadtatását vizsgáltam a debreceni gimnazisták körében. Kutatásom célja az volt, hogy megismerjem a diákok véleményét és tapasztalatait a témával kapcsolatban. Elsőként az önkéntességhez és a közösségi szolgálathoz kapcsolódó fogalmakat definiáltam, majd hasonlítottam össze. Ezt követően az önkéntesség kialakulásának történetére, változásaira, illetve jellemzőire tértem ki. Dolgozatom folytatásában bemutattam az iskolai közösségi szolgálat jellemzőit, céljait, területeit és felépítését. A kutatás során fókuszcsoportos interjú segítségével vizsgáltam dolgozatom fő kérdését. A vizsgálat során a közösségi szolgálatot végző és a közösségi szolgálatot még nem végző diákok csoportjával beszélgettem az adott témával kapcsolatban. A két csoportban elhangzottakat elemeztem és összehasonlítottam, majd ezek alapján vizsgáltam meg a hipotéziseimet. A hipotézisekben azon feltételezéseimet próbáltam bizonyítani, hogy a tanulók számára nincs megfelelő felkészítés a közösségi szolgálatra. Továbbá azt, hogy a diákok egy része negatívan áll hozzá a szolgálathoz, míg ezzel szemben a másik része pozitívan fogadja a kezdeményezést.58huönkéntességönkéntes tevékenységiskolai közösségi szolgálatAz iskolai közösségi szolgálat fogadtatása debreceni gimnazisták körébenDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Szociológia