Bujdosóné Papp, AndreaVlajk, Anikó Zsuzsanna2020-04-232020-04-232020-04-23http://hdl.handle.net/2437/284418A dolgozat célja, hogy a mesékkel való fejlesztési lehetőségeket feltárja és bemutassa. A kutatásunk azt a folyamatot vizsgálja, ahol a gyermekek nyelvi hátrányából kiinduló fejlesztése történik a kognitív képességfejlesztés során. A dolgozat által bemutatni kívánt beszédfejlesztő módszer alapján, a gyermekek számára már korábban megismertetett, többször ismételt meséket rövidített formában mondunk el, majd irányított kérdések formájában boncolgatjuk, azok tartalmi elemeit. Feltárva a gyermekek ismereteit, megfigyelve emlékezőképességüket, gondolkodásuk fejlődését. Ennek a folyamatnak a segítéséhez egy már ismert szakkönyvet vettünk alapul a „Nagy József- Fejlesztés mesékkel” című könyvét, amely „Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése mesékkel 4-8 éves életkorban” címet viseli. A kutatómunka során jelenleg is pályán lévő óvodapedagógusokat kérdeztünk meg kérdőíves formában az általuk tapasztalt nyelvi fejlesztések eredményéről. A kérdéseket az anyanyelvi fejlesztésen belül a mesékre, a mesék megbeszéléssel történő feldolgozására fókuszáltuk. Álláspontunk szerint a beszélgetéssel történő mesefeldolgozás a leghatékonyabb eszköze a beszédfejlesztésnek.50humesefejlesztésÓvodások beszédfejlesztése mesés csoportos beszélgetések módszerévelDEENK Témalista::Neveléstudomány