Sebestyén, AttilaElek, Zsuzsa2014-04-222014-04-222014-042014-04-22http://hdl.handle.net/2437/189709Divatkommunikáció és társas viselkedéskultúra összefüggése a köztes helyeken cím alatt azt értem, hogy az öltözködés révén miként viszik színre magukat a szórakozni vágyó emberek az egyes éjszakai klubokban, és ehhez képest hogyan viselkednek. A legtöbb szórakozóhelyen fellelhető egy bizonyos dress code, amit vagy a hely állított fel, ezzel szűrve meg a beérkező közönséget, vagy pedig maguk a vendégek közösítik ki azt, aki megsérti ezt a szabályt vagy szokásrendszert. A dolgozat hipotézise szerint a debreceni éjszakai életet látogató személyek külseje egyszersmind tükrözi a viselkedési kultúrájukat. Nevezetesen, akinek a külleme nagy odafigyelést tükröz, az nívósabb helyeket látogat, miközben aki hanyag és nemtörődöm módon van felöltözve, az megelégszik a kevésbé igényes szórakozást biztosító klubokkal is. Azt gondolom, hogy mindkét csoportnál megjelennek az adott külsőhöz illő sztereotípiák, minthogy aki minőségi helyet látogat az kimért és távolságtartó, míg a középszerű klubokat előnyben részesítők csoportja közvetlenebb és barátságosabb az első közösségnél.38huDivatKultúraViselkedésSzörakozásDivatkommunikáció és társas viselkedéskultúra összefüggése a köztes helyekenDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Kultúrális antropológiaDEENK Témalista::Kultúratudomány