Pető, IldikóGaál, Nóra Andrea2023-04-142023-04-142023-04-14https://hdl.handle.net/2437/349579A mozgás az élet egyik nélkülözhetetlen tevékenysége, a mozgásfejlődés az intrauterin korban kezdődik, születés után tovább folytatódik, majd egyre fejlettebb, komplexebb mozgások alakulnak ki. Az értelmileg akadályozott gyermekek mozgásfejlődése eltér a tipikus fejlődésmenetű társaiktól. A dolgozat bemutatja az értelmileg akadályozott gyermekek mozgásfejlődését és annak befolyásoló tényezőit. A szakdolgozatban negyedik osztályos értelmileg akadályozott tanulók mozgásfejlettségének a szintjét vizsgáltuk meg január és június hónapban. A vizsgálat során betekintést nyertünk három különböző településen lévő Egységes Gyógypedagógia Módszertani intézmény mozgásranevelés órájára. A tanulóknak mind a két hónapban ugyanazokat a gyakorlatokat kellett elvégezniük.37humozgásfejlődésértelmileg akadályozottakgyógypedagőgiaA középsúlyos értelmileg akadályozottak mozgásfejlődéseDEENK Témalista::Neveléstudomány