Mező, KatalinKuliné Hunkó, Judit2023-12-152023-12-152023-10-20https://hdl.handle.net/2437/363424Az SNI gyermekek tekintetében változó attitűdöket látunk a köznevelés szintjén, ez érinti az autizmus spektrum zavarral élő gyermekeket is. Mindezek mellett ugyanakkor az autista gyermekek integrált nevelése az óvodai környezetben több kérdést és szükségletet felvet számunkra. Ezek a kérdések részben azért aktuálisak véleményem szerint, mert nő az SNI gyermekek aránya a köznevelésben, másrészről pedig azért, mert tudásunk és ismeretünk bővül az SNI gyermekekkel kapcsolatban és ez felveti számomra a téma tárgyalásának szükségét. A dolgozat tárgyalja az autizmus spektrum zavar fogalmát, a sajátosságait, az autizmus triász jellemzőit. Az integráció, inklúzió, szegregáció fogalmát. Óvodapedagógusok, akik autizmus spektrum zavarral élő gyermeket nevelnek óvodai csoportjukban, valamint érintett szülők körében történt a kutatás, kérdőíves lekérdezés formájában. Az eredmények részletesen a dolgozatban megtekinthetők.48huAutizmusóvodai nevelésAz autizmus spektrum zavarral élő gyermekek beilleszkedése integrált óvodai csoportbaDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.