Inántsy-Pap, JuditBedő, Anett2024-06-042024-06-042024https://hdl.handle.net/2437/370877Dolgozatom az érzelmi intelligencia, az empátia és az iskolai erőszak kapcsolatát vizsgálja egy gimnáziumban és egy technikumban, végzős diákok körében. A dolgozatom elméleti részében bemutatásra kerül a serdülőkor, az agresszív viselkedés és a bullying témája. Szó esik továbbá az érzelmi intelligencia és az empátia elméleteiről, mérésének lehetőségeiről is. A kutatásomban háromféle kérdőívvel vizsgáltam a 103 fős mintámat: a Bar-On Érzelmi Hányados Kérdőívvel, a Figula Erika és munkatársai által kifejlesztett Iskolai Erőszak Kérdőívvel, valamint a Davis-féle Empátia Kérdőívvel. Kutatásom lényege, hogy bizonyos dimenziók mentén összehasonlítsam az iskolai zaklatás szereplőit.88huérzelmi intelligenciaempátiaiskolai erőszakÉrzelmi intelligencia, empátia és iskolai erőszak vizsgálata végzős diákok körébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.