Kenyeres, Attila ZoltánFarkas, Patrik2021-04-262021-04-262021-03http://hdl.handle.net/2437/307431A dolgozatomban a Magonc Alapítványt vizsgáltam belső és külső kommunikációs szempontokat tekintve, annak érdekében, hogy fény derüljön egy kis létszámú szervezet kommunikációs előnyeire és hátrányaira. A kutatásaim során fény derült rá, hogy mennyire más, egy tíz vagy száz fős cég, szervezet, illetve egy kevesebb mint 10 fős alapítvány tőkefelhasználása, belső és külső kommunikációs nehézségei, szervezési és lebonyolítási feladatainak megbeszélése. Azért foglalkoztam ezzel a témával, mert rengeteg kis szervezet és alapítvány van, amikről nincs elég információnk, nem foglalkoznak eleget vele más kutatók. Legtöbben inkább a nagy cégeket, multinacionális vállalatokat kutatnak, mivel ott több adat, opció, változó áll az egyén rendelkezésére. A mai világban az én véleményem szerint sok olyan kisebb szervezet van, amelyek igen fontos munkát végeznek, esetlegesen a társadalom, de inkább csak egy társadalmi réteg részére, hogy érdemes velük mélyebben foglalkozni. Kutatásom során felvettem a kapcsolatot több alapítványi taggal is, akik segítettek ,hogy átfogó képet kapjak a szervezet évek során lejátszódott kommunikációs csatornáiról. Szerintük mi volt a kifizetődőbb,hatásosabb és mi az, amit inkább hanyagolnak, illetve amire egyáltalán nem volt szükség. Internetes keresést és statisztikai elemzést végeztem az Alapítvány közösségi médiában való megjelenéseiről. Szociometriát készítettem a közösség tagjaival, hogy fény derüljön az esetleges kirekesztettségekre, illetve a kapcsolatok mennyiségének és minőségének a vizsgálatához. Vizsgálataim során megállapítható, hogy a kisebb szervezetek, megegyezően nagyobb társaikhoz hasonló belső kommunikációs csatornákat alkalmaznak. Ugyanúgy vannak csoportstátuszok, aminek megfelelően viselkednek a tagok. Eltér viszont a külső kommunikáció, mivel a nagyobb cégek sok tőkét fordítanak reklámokra, marketingekre, promóciókra,bónuszokra, juttatásokra. Kisebb szervezeteknél, és a vizsgált Magonc Alapítványnál viszont ez nem így van.36hukommunikációCivil szervezetek közösségi kommunikációjaa Magonc Alapítvány példáján keresztülDEENK Témalista::Társadalomtudományok