Kiss, MariettaSztoics, Nóra2015-11-022015-11-022015-10-30http://hdl.handle.net/2437/217747A szakdolgozatom első felében az elméleti hátteret mutatom be, a stratégiai szövetségek megközelítésének különböző elméleteitől kezdve a célrendszerek és motivációs hajtóerők bemutatásán keresztül egészen a különböző csoportosítási fajtákig és kialakult típusokig. Majd kiterjesztve ezt a tudást nemzetközi síkra, a dolgozat azt taglalja, hogy miért is döntenek a vállalatok a nemzetközi piacokon való megjelenés mellett, milyen előnyöket hordoz magában egy másik ország piacával való együttműködés. Néhány mondatban bemutatom azt is, hogy milyen más lehetőségei vannak egy vállalatnak a szövetségen kívül, ha a külföldi piacokon akar tevékenykedni, de bővebben ezekkel a dolgozatom nem foglalkozik. A második részben a versenytársak közötti nemzetközi stratégiai szövetségekről írok, bemutatva azt, hogy a történelem során hogyan is alakultak a különböző szövetségi fajták.56huCC0 1.0 Universalstratégiai szövetségnemzetközi versenytársakVersenytársak közötti nemzetközi stratégiai szövetségekInternational Strategic Alliances between RivalsDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány