Ledeczky, GáborSzent-Andrássy, Géza2007-02-142007-02-1420032007-02-14http://hdl.handle.net/2437/1107Dolgozatom témájául a 3D-s rendszerekben jelenleg használatos árnyékelőállító módszerek vizsgálatát választottam. A hardvereszközök fejlődésével párhuzamosan egyre inkább növekszik az igény a fotorealisztikus modellezésre, amelynek legfontosabb eszközei a valósághű illuminációs és árnyékoló technikák. Jelen dolgozat keretein messze túlmutat, hogy az összes ma ismert árnyékelőállítási módszert megvizsgáljuk, de megpróbálkozunk a két legismertebb eljárás: a síkra vetített árnyékok és a volumetrikus árnyékok vázlatos bemutatásával. A bemutatott technológiák szemléltetésére mellékelünk két programot is, melyek az elérhető 3D-s programozói eszközkészletek közül az egyik legismertebbnek számító OpenGL könyvtár által nyújtott szolgáltatásokat használják fel.382231930 bytes345653 bytesapplication/zipapplication/pdfhukomputergrafikaOpenGLStencilbuferárnyékokCWindowsÁrnyékolási algoritmusokDEENK Témalista::Informatika::Komputergrafikaip