Pálfi, SándorAndrási, Nóra2017-04-272017-04-272017-04-27http://hdl.handle.net/2437/238651Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja (2012) leírja, hogy minden gyereket egyaránt magasszínvonalú nevelés illet meg, de ennek megvalósítását nem köti konkrétumokhoz. Éppen ezért kíváncsi voltam, hogy az óvodában megjelenő 3-6 éves korosztály számára ez hogyan valósul meg a gyakorlatban. Szerettem volna évjáratonkénti és nemenkénti jellemzőiről tapasztalatot szerezni, viszont a véletlenszerűen kiválasztott gyerekek kis száma miatt csak az adott gyerekekre vonatkozóan tudok a megfigyeléseimről, tapasztalataimról nyilatkozni. Azonban a kidolgozott vizsgálati módszert, illetve a megfigyelési szempontokat újra felhasználva, egy nagyobb szabású megfigyelés esetén segítségére lehet a szakmának, a szabad játékot torzító különböző tényezők elemzésében.Elképzelésem szerint valóban megvalósul a szabad játék túlsúlya az óvodai élet során. Hiszen a játékkal a gyermek elemi pszichikus szükséglete elégül ki.34huszabad játékmegfigyelésóvodai nevelésSzabad játék a gyermekek óvodai életébenDEENK Témalista::Neveléstudomány