Hegedűs, RolandRác , Ilona Terézia2023-04-112023-04-112023-03-27https://hdl.handle.net/2437/349029A szakdolgozat témája a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű tanulók helyzete az oktatási rendszerben. A dolgozat célja, hogy interjú módszerével feltérképezze a hazai hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű tanulók helyzetét a mai oktatási rendszerben. Az interjúban az érintett tanulókon túl gyógypedagógusok illetve többségi pedagógusok is részt vettek. A vizsgálat rávilágít a gyógypedagógusok valamint a többségi pedagógusok személyes tapasztalataira, lehetőségeire, pedagógiai módszereire. A munkájuk során tapasztalt akadályok megoldásának módszereire valamint a személyes véleményükre az integrációval és a szegregációval kapcsolatban. A dolgozatban megkérdezett tanulók saját szemszögükből mutatják be a jelenglegi helyzetüket az oktatási rendszerben. A szakdolgozatban kiemelt szerepet kap a gyógypedagógusok valamint a többségi pedagógusok attitűdjének összehasonlítása is.69huhátrányos helyzettanulásban akadályozottsajátos nevelési igényA hátrányos helyzet, a tanulásban akadályozottság és a közoktatás háromszögeDEENK Témalista::Neveléstudomány