Prém, VandaSólyom, Lilla2025-01-062025-01-062024-11-06https://hdl.handle.net/2437/384380A szakdolgozat témája a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztése a vizuális művészet eszközeivel. Azt vizsgálja, hogyan alkalmazzák a gyógypedagógusok a vizuális művészet eszközeit a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésére. Foglalkozik a sajátos nevelési igényű tanulók tantárgyi tartalmainak feldolgozásához használható vizuális megismerés eszközeivel, azok fejlesztő hatásával. Elméleti és módszertani szempontból nyújt szakirodalmi betekintést a művészet fejlesztő módszereiről. A vizuális művészet fejlesztő hatásainak legfőbb sajátosságait igyekszik megragadni, reflektálni azokra a pedagógiai és gyógypedagógiai szempontokra, amelyek a napi gyakorlatban is megjelennek, bízva abban, hogy a sajátos nevelési igényű diákok fejlesztésének kihívása a megfelelő kompetenciákkal történő felvértezés után örömteli fejlődési lehetőséget jelent majd gyerek és pedagógus számára. Az elméleti kutatás kiegészül egy empirikus kutatási résszel, amely kérdőívvel dolgozik és saját tapasztalatokkal bővül ki. A tapasztalati kutatás alapját a gyógypedagógusok azon módszertani igénye indukálta, mely fel kívánta tárni a vizuális művészeti eszközökkel támogatott oktatás tapasztalatait, eredményességét a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztésében, lehetővé téve a pedagógiai munka hatékonyságának növelését.58hugyógypedagógiavizuális művészetSajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztése a vizuális művészet eszközeivelNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.