Bányai-Márton, GáborOláh, László2019-05-282019-05-282019http://hdl.handle.net/2437/268345A dolgozatban a Neurológiai Klinikán 2000-2018 közötti időszakban jelentett betegpanaszok számát, a sérelmek jellegét, okát és hátterét vizsgáltam. A vizsgált 19 év során 51 panaszos 84 sérelmet/panaszt jelzett. A panaszosok közel fele (47%) a nem megfelelő hangnemet és stílust kifogásolta, míg a panaszosok 39%-a az ellátást nem tartotta megfelelőnek, de jelentős számban kifogásolták a betegek az empátia hiányát és a hosszú várakozási időt is. A panaszok hátterében fellelhető okokat elemezve azt találtuk, hogy a legtöbb panasz a nem megfelelő kommunikációs készségeknek és technikáknak, a betegek és hozzátartozók nem megfelelő egészségügyi ismertének és az ellátással kapcsolatos irreális elvárásainak, valamint a humán erőforráshiánynak volt tulajdonítható.50hubetegpanaszbetegjogempátiahangnemkommunikációBetegpanaszok elemzése és értékelése a Debreceni Egyetem Neurológiai Klinikáján a 2000-től 2018-ig tartó időszakbanDEENK Témalista::Orvostudomány