Kondé Zoltánné Inántsy-Pap, JuditSuchozová, Izabella2025-06-242025-06-242025-04-10https://hdl.handle.net/2437/394437A kutatás célja, hogy feltárja az óvodáskorú magyar egynyelvű és magyar–szlovák kétnyelvű gyermekek narratív nyelvi készségei közötti különbségeket. Az adatfelvétel az Edmonton Narrative Norms Instrument (ENNI) magyar nyelvű változatával történt, mely két eltérő komplexitású képsorozat alapján vizsgálta a történetalkotás szerkezeti jellemzőit. Az eredmények bizonyos területeken eltéréseket jeleztek a két csoport között, különösen a komplexebb narratív struktúrák alkalmazásában. A kutatás hozzájárulhat a kétnyelvűség nyelvi fejlődésre gyakorolt hatásainak jobb megértéséhez, ugyanakkor fontos figyelembe venni az eredmények értelmezésekor a kutatás módszertani korlátait.37hufejlődéslélektanóvodáskorú gyermekeknyelvfejlődésNarratív nyelvi készségek összehasonlító vizsgálata óvodás magyar egynyelvű és bilingvális (magyar-szlovák) gyerekek körébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.