Dénes, Dóra2021-06-292021-06-292018-08-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 4 szám 3 (2018) , 25-37https://hdl.handle.net/2437/319290In this study, we examined the correlation between gender stereotypes and career orientation amongst students. In the study, we examined if there is a connection between gender roles (masculine, feminine, androgyny), stereotypical views, and decisions during career orientation. In the research, we used online and paper-based questionnaires amongst disabled, abled, and LGBT (Lesbian Gay Bisexual Transgender) students. The received data shows that there is a link between gender roles and stereotypical views. Also regardless of population and views two-thirds of the students categorize careers strictly feminine or masculine, which propounds the need for further pedagogical work in this area.A tanulmányban a továbbtanulás vagy pályaválasztás előtt álló diákok körében vizsgáljuk a nemi sztereotípiák és pályaorientációs döntéseik közötti korrelációt. A vizsgálatban arra kerestük a választ, hogy kimutatható-e kapcsolat a nemi szerep beosztás (maszkulin, feminin, androgün jelleg), a sztereotip nézetek megjelenése, illetve a pályaorientációs döntések között. A felmérés cerebral paretikus, tipikus fejlődésmenetű, illetve az LMBT (Leszbikus Meleg Biszexuális Transznemű) közösséghez tartozó diákok körében zajlott online, illetve papír alapú kérdőívvel. A beérkezett adatok alapján megállapítható, hogy kapcsolat van a nemi szerep beosztás, illetve a sztereotip nézetek megjelenése között. Továbbá populációtól és sztereotipizálástól függetlenül a diákok kétharmada szigorúan nemi szerepekhez köt adott foglalkozásokat, szakmaköröket, ami felveti a további pedagógiai munka szükségességét ezen a területen.application/pdfcareer orientationgender rolesstereotypescerebral paresispályaorientációtársadalmi nemi szerepeksztereotípiákcerebral paresisTÁRSADALMI NEMI SZEREPEK IRÁNTI ATTITŰD ÉS A PÁLYAORIENTÁCIÓS DÖNTÉSEK KAPCSOLATÁNAK VIZSGÁLATAfolyóiratcikkOpen AccessDénes Dórahttps://doi.org/10.18458/KB.2018.3.25Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat34Különleges Bánásmód2498-5368