2021-06-292021-06-29http://hdl.handle.net/2437/319294The study describes the Pető Method based on the principles of Constructive Pedagogy. The study focuses on the importance of the rehabilitation group because of two reasons: Firstly, it helps children to integrate into the mainstream basic and secondary education later successfully. Secondly, the common goal and the feeling of togetherness has a great motivation effect on the individuals as well as the members of the group. Therefore the study also highlights the neurological aspects of motivation. Last but not least, the areas of constructive lifestyle are being reported and those tasks that need to be solved in the near future to make the inclusion process even more effective for people with motor disabilities.Jelen tanulmány Dr. Pető András módszerét ismerteti és annak haladó, korát megelőző szemléletét mutatja be a konstruktív pedagógia kritériumai alapján. A tanulmányban hangsúlyos szerepet kap a csoportban történő fejlesztés, a társas tanulás, amely a neveltek későbbi óvodai és iskolai közösségekbe való hatékony beilleszkedését segíti elő. A közös rehabilitációs alkalmak motiválólag hatnak az egyénre és csoportra egyaránt. A mű ismerteti továbbá a motivációért felelős agyi folyamatokat is. Végezetül a tanulmány érinti a konstruktív életvezetés területeit és az egyes területekhez kapcsolódó a jövőben még megoldásra váró feladatokat is, a mozgássérültek integrációjával kapcsolatban.application/pdfCopyright (c) 2018 Oravecz Adriennhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0Pető methodconstructivismmotivationintegrationPető módszerkonstruktívizmusmotivációintegrációTHE ILLUMINATION OF THE PROGRESSIVE APPROACH OF THE PETŐ METHOD ON THE BASIS OF THE CRITERIA OF CONSTRUCTIVE PEDAGOGYA PETŐ-MÓDSZER HALADÓ SZEMLÉLETÉNEK MEGVILÁGÍTÁSA A KONSTRUKTÍV PEDAGÓGIA KRITÉRIUMAI ALAPJÁNinfo:eu-repo/semantics/article