Fazekas, AttilaFink, József2025-06-302025-06-302025-04-25https://hdl.handle.net/2437/395085A dolgozat célja egy univerzálisan alkalmazható, gesztusvezérlésen alapuló kontrollerprogram megalkotása, amely lehetővé teszi a számítógép és játékprogramok irányítását kézmozdulatokkal. A program automatikusan érzékeli a számítógéphez csatlakoztatott kamerát, és annak segítségével valós időben ismeri fel a gesztusokat. A felismerésért felelős kódrész a MediaPipe könyvtárcsomagra épül, amely előre betanított modelleket és képfeldolgozó pipeline-okat biztosít a kézpozíciók pontos követésére. A rendszer célja a felhasználói élmény javítása, valamint a hagyományos bemeneti eszközök (pl. egér, billentyűzet) részleges kiváltása. A dolgozat bemutatja a rendszer működési elvét, a használt hardver- és szoftverelemeket, valamint a fejlesztés során felmerülő kihívásokat és azok megoldásait. Az elkészült prototípus sikeresen demonstrálja a gesztusvezérlés hatékonyságát és gyakorlati alkalmazhatóságát.42huképfelismerésmélytanulásvezérlőUniverzális gesztusvezérelt kontroller program megalkotásaUniverzális gesztusvezérelt kontroller program megalkotásaCreation of a Universal Gesture-Controlled Controller ProgramInformatika::SzámítógéptudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.