Daróczi, GabriellaSzigeti, Dorka2025-06-112025-06-112025-04-07https://hdl.handle.net/2437/391195A szakdolgozat a gyermekirodalom szerepét vizsgálja az óvodáskorú gyermekek nevelésében, különösen annak hatását a gyermekek személyiségfejlődésére, érzelmi világára és kognitív képességeikre. A kutatás rávilágít arra, hogy a meseolvasás és a gyermekirodalom segíti a gyermekek szókincsét, fantáziáját és kreativitását, valamint érzelmi és intellektuális fejlődésüket. A kutatás során a szülők mesélési szokásait és a gyermekirodalom hatását elemezték kérdőíves felméréssel, amely alapján megerősítést nyert, hogy a szülők napi szinten olvasnak mesét, és a könyvek fontos szerepet játszanak az óvodáskorú gyermekek életében. Az eredmények alátámasztották, hogy az élőszavas mese és a felolvasott történetek pozitívan befolyásolják a gyermekek személyiségfejlődését. Az is kiderült, hogy a modern digitális eszközök mellett az élőszavas mesélés továbbra is nélkülözhetetlen a gyermekek nevelésében.64. oldalhuóvodáskorú gyermekek, irodalmi nevelés, tabuAz irodalom szerepe az óvodáskorú gyermekek nevelésébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.