Pálfi, SándorSzabóné Pente, Melinda2023-04-202023-04-202023-04-19https://hdl.handle.net/2437/350276A szakdolgozat azt mutatja be, hogyan lehet ötvözni a múzeumpedagógiát az élménypedagógiával és a projektpedagógiával, és alkalmazni azt az óvodai nevelésben. Az elméleti részben bemutatásra kerül a reformpedagógia, az élménypedagógia, a projektpedagógia és a múzeumpedagógia, azok meghatározása, kialakulásuk rövid története és alapelveik, valamint a módszerek tanulási folyamatokra gyakorolt hatása. Ezt követően tárgyaljuk azt, hogy hogyan lehet beilleszteni az óvodai nevelés programjába a múzeumi foglalkozásokat óvodáskorú gyermekek körében, valamint az intézményvezetők ezzel kapcsolatos feladatait. A szakdolgozat második részében megfigyeléseken, kérdőíveken és gyermekrajzokon alapuló kutatás elemzésére kerül sor (N=50), melynek fő célja annak felmérése, hogy a gyermekek milyen élményként élik meg a múzeumi foglalkozásokat. A kutatás kérdései a gyermekek élményein túl fókuszálnak az óvodapedagógusok tapasztalataira és a családi mintaadásra. A vizsgálati tapasztalatokból megállapítható, hogy a múzeumpedagógia hatására az óvodáskorú gyermekek olyan pozitív élményekhez jutnak, amelyek képessé teszik őket önálló ismeretszerzésre.68huóvodai nevelésélménypedagógiaprojektpedagógiamúzeumpedagógiaÉlménypedagógia óvodai megvalósítása a múzeumpedagógia által nyújtott lehetőségekkelDEENK Témalista::Neveléstudomány