Adamkó, Attila TamásMitró, György KrisztiánBarta, BenceSzepesi, Imre2024-06-212024-06-212024-04-18https://hdl.handle.net/2437/374402A 21. században a várakozásokat felülmúló mértékben terjedtek el az okoseszközök, átalakítva ezzel életünket és a körülöttünk lévő világgal való interakciónkat. Számos lehetőség nyílt az életvitel és az életmód érzékelésére és követésére ezen eszközök segítségével. A cégek ezen a területen korábban televízióban és újságban feladott hirdetésekkel célozták meg az embereket, ez azonban mára átfordult az online hirdetések világába, amelynek egy jelentős részét képezi a közösségi média. Ezen tér legismertebb szereplői a különféle influencerek, akik hatását munkánk során vizsgáltuk. Jelen kutatásunk célja, hogy figyelemmel kisérjük az emberek egymásra gyakorolt hatását, motivációs tényezőit és ehhez hasonlóan az influencerek hatását is. Továbbá egy olyan predikciós, szimulációs alkalmazás kifejlesztése, amely képes egy átfogó képet adni gráf vizualizáció segítségével arról, hogy egy embertömeg adott idő alatt bizonyos influencer(ek) hatására, és az adott közegben más emberekkel kapcsolatba lépve miként alakul a motiváltságuk az életminőségük növelésének érdekében, illetve, hogy az adott véleményvezér adott idő alatt mennyi embert képes bevonzani. Az emberek motiváltságának megértéséhez a Vroom féle elvárás elméletet vettük alapul. Segítségünkre volt továbbá még egy kérdőív, amelyet mi állítottunk össze annak érdekében, hogy minél szélesebb skálán legyen információnk az emberek sportolási szokásairól és motivációjáról. A kérdőívből kinyert adatok alapján meghatároztuk a szimulációban szereplő egyedek paramétereit, ezt követően Fuzzy Logic segítségével a bemenő adatok osztályozásra kerültek. Ezen adatok osztályozása során egy összetett képet kaptunk az emberek karakteréről és ezt az információt felhasználva alakítottuk ki a gráfok kapcsolatrendszerét. A szimuláció során az Erdős-Rényi és a Barabási-Albert modelleket használtuk, hogy megfigyeljük az emberek között kialakuló kapcsolatokat és ez alapján a végbement motivációbeli változásokat.49hugráfszimulációmotivációMotiMate - Motiváció elemzés Fuzzy Logic és gráf szimuláció segítségévelInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.