Kontor , EnikőKenyeres-Demeter, Péter2025-06-202025-06-202025-04-24https://hdl.handle.net/2437/393919A szakdolgozatomban a videójáték-ipar átfogó vizsgálatát tűztem ki célul, különös figyelmet fordítva a fogyasztói szokásokra és az online játékok kulturális hatásaira. A bevezetés után részletes szakirodalmi áttekintést nyújtok a videójátékok és játékkonzolok történetéről, bemutatom a piac meghatározó szereplőit, valamint az iparág különféle üzleti modelljeit. Foglalkozom a videójátékosok jellemzőivel is, beleértve a regionális különbségeket és az online játékosok motivációit. Kitérek az online játékokhoz kapcsolódó szubkultúrákra, illetve a streaming közösségek szerepére is. Egy kérdőíves megkérdezés eredményeiből elemzem a videójátékok társadalmi megítélését, a játékosok fogyasztási és vásárlási szokásait, valamint az eszközpreferenciákat. Külön foglalkozom a Free-To-Play játékokhoz kapcsolódó vásárlási döntésekkel és azokat befolyásoló tényezőkkel. Végezetül bemutatom, hogyan fogyasztják és gyártják a játékosok a videójátékokkal kapcsolatos streaming tartalmakat.64huVideójátékA fogyasztói magatartás vizsgálata a videójáték-iparbanAn analysys of consumer behavior in the video game industryInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.