Chrappán, MagdolnaSoltész , Judit2025-06-102025-06-102025https://hdl.handle.net/2437/391075Szakdolgozatomban a Debreceni Hunyadi János Általános Iskolában alkalmazott, a tanárszakos hallgatók kötelező szakmai gyakorlatának mentorálási folyamatát szabá-lyozó intézményi protokollt mutatja be és elemzi. Munkám középpontjában elsősorban az éves összefüggő gyakorlat áll, hiszen ez a típusú gyakorlat időben a leghosszabb és eredmény szempontjából talán a legnagyobb változást eredményező folyamat. A dolgozat célja, hogy bemutassa az intézményt, annak sajátosságait, kapcsolatát a Debreceni Egyetem Pedagógusképző Központjával a tanárszakos hallgatók fogadá-sának szempontjából, feltárja a jelenlegi eljárásrend kialakításának hátterét, részletez-ze annak elemeit, a folyamatban résztvevők szerepét, valamint bemutassa a protokoll alkalmazásával kapcsolatos döntési helyzeteket. A kutatás módszertana az eddigi tapasztalatok és dokumentumok elemzése alap-ján történik az iskola vezetőségével, valamint azokkal a kollégákkal, akik a hallgatók mentorálási folyamatának aktív szereplői. A dolgozat eredményei rávilágítanak a pro-tokoll erősségeire és fejlesztendő területeire, valamint gyakorlati javaslatokat fogal-maznak meg a mentorálás hatékonyságának növelése érdekében.33hutanárképzés, mentorálás, kötelező iskolai gyakorlat, pályaismeret, pályaszocializáció, e-mentor, i-mentorA tanárszakos hallgatók mentorálási folyamatának intézményi protokollja a Debreceni Hunyadi János Általános IskolábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.