Kontor, EnikőSomogyi, Konrád2013-10-242013-10-242013-10-242013-10-24http://hdl.handle.net/2437/174347Mivel az állatpark szolgáltatói tevékenységet végez, ezért a szakdolgozatom első részében bemutatom a szolgáltatásmarketing szakirodalmát és alapfogalmait. Kifejtem a SERVUCTION modell elemeit, a HIPI elvet, valamint a marketing mix részeit, ezzel is jobban megértetve az állatpark szolgáltatás elemeinek működését. Az állatkert szolgáltatása leginkább a szabadidős turizmus kategóriájába tartozik, így a második részben áttérek a turizmusmarketing bemutatására. Taglalom a magyarországi turizmus jellemzőit, a turizmusmarketing egyedi jellemzőit, a turizmus intézményi feladatait, majd áttérek a wildlife turizmus elemzésére. A harmadik részben ismertetem a vadaspark turizmus nemzetközi intézményeit és azok általános marketing tevékenységeit, majd a hazai szinten működő MÁSZ (Magyar Állatkertek Szövetsége) szervezetet is bemutatom. Ezeket azért tartom fontosnak ismertetni, mert ezek a szervezetek is megfogalmaznak általános marketing irányelveket, amelyeket az állatkerteknek és akváriumoknak valamilyen módon végre kell hajtani, így hatással vannak a Nyíregyházi Állatpark Nonprofit Kft. marketing tevékenységére is. A negyedik részben pedig a Nyíregyházi Állatpark Nonprofit Kft. elemzésébe fogok bele az általam végig gondolt környezetelemzéssel, versenytárselemzéssel és SWOT analízissel, végül pedig a marketing mixet veszem górcső alá. Szakdolgozatom megírása során primer forrásként szolgáltak a személyes interjúk az állatkert egyes vezetőivel: Kalenda Zoltánnal, az állatkert kommunikációs vezetőjével, Boronkay Ágnessel az állatpark botanikai szaktanácsadójával, továbbá a kérdéseimre válaszként kapott e-mailek Dr. Papp Endre igazgatóhelyettestől. Szekunder forrásként szolgáltak az állatpark üzleti tervei és a témához kapcsolódó szakirodalmak, magazinok és honlapok. A wildlife turizmus még egy gyerekcipőben járó fogalom, aminek első úttörői az ausztráliai egyetemek és állatkertek így az általuk megfogalmazott szakirodalmat is felhasználtam szakdolgozatom megírásához.82humarketingállatparkA Nyíregyházi Állatpark Nonprofit Kft. marketing tevékenységeDEENK Témalista::Közgazdaságtudományno_restriction