Revákné Markóczi, IbolyaOláh, Margit2010-04-282010-04-2820102010-04-28http://hdl.handle.net/2437/94763A dolgozat első része a természettudományos oktatás napjainkra kialakult helyzetét, ezen belül a biológia, a fizika és a kémia tanítás problémáit foglalja össze. A második rész egy, három iskola tanulói által kitöltött kérdőíves felmérés elemzését tartalmazza. A vizsgálat célja az volt, hogy kiderüljön a diákok szerint milyen változtatásokra lenne szükség a reál tantárgyak tanításánál. A kérdőív a természettudományos ismeretek megszerzésének módját, a tantárgyak elfogadottságát, a tanórán alkalmazott módszereket tárta fel, míg az utolsó, nyílt kérdés arra vonatkozott, hogyan lehetne érdekesebben tanítani ezeken a tanórákon. Az eredményeket tantárgyanként, majd nemek, évfolyamok és települések bontásában értékeltem. Két kérdéspár esetében összehasonlító elemzést is végeztem. A vizsgálat során kiderült, hogy a tanulók szerint több kísérletrem szemléltető eszközre és könnyen érthető tankönyvekre van szükség.74hutermészettudománykérdőívA természettudományos oktatás helyzete tanulók kérdőíves felmérése alapjánDEENK Témalista::Biológiai tudományok::Alkalmazott ökológia