Szekeres, MelindaBihari, IldikóCsirkés, Barbara2023-05-232023-05-232023-04-13https://hdl.handle.net/2437/354052A szakdolgozatom a hátrányos helyzetű fiatalok hátránykompenzálási lehetőségeiről szól. Témaválasztásom indoklását a téma aktualitása adta, ugyanis a hátrányos helyzetű gyermekek iskolai eredményessége a helyzetükből következően is akadályozott és nehézségekkel terhelt, amelyen sok esetben az iskola nem tud enyhíteni. Ezen fiatalok számára nyújtanak segítséget a különböző hátránykompenzáló programok, amelyek közül hármat fogok elemezni a dolgozatomban. Magát a dolgozatot három fő egységből építettem fel. Az első fejezetben a hátrányos helyzet fogalmi meghatározását elemzem szakértők megközelítéséből, majd a jogszabályban foglaltak alapján. A második fejezetben három olyan hátránykompenzáló programot elemzek azonos struktúrát követve, amelyek jelenleg is működnek Magyarországon. Ezek a Biztos Kezdet Gyerekház, a Tanoda és az Arany János Tehetséggondozó Program. A dolgozatom szempontjából a legnagyobb hangsúlyt a Tanodára helyezem, ugyanis a harmadik fejezetben különböző Tanodák esettanulmányait összevetve elemzem, hogy a Tanodák hogyan, milyen módszerekkel, tevékenységekkel járulnak hozzá ahhoz, hogy a célcsoportjuk helyzete javuljon.43huhátránykompenzáláshátránykompenzáló programokhátrányos helyzettanodaHátrányos helyzetű fiatalok hátránykompenzálási lehetőségeiDEENK Témalista::TársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.