Bocsi, VeronikaZsadányi, Flóra2020-04-262020-04-262020-04-24http://hdl.handle.net/2437/284716Jelen dolgozat az általános iskolai tanítók attitűdjét vizsgálja a tanulásban akadályozott tanulók felé. Az elméleti egységben meghatározzuk a témához kapcsolódó fogalmakat,a tanulásban akadályozott tanulók integrációjának lehetőségeit, feltételeit. Ezt követően az attitűd kutatásával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglaljuk össze, majd néhány, a dolgozat tematikájához közel álló magyarországi tanulmányt mutatunk be. A szakdolgozat kutatási egységében négy hipotézisre keressük a választ kérdőíves módszer segítségével. Likert-skála segítségével mérjük a tanítók tanulásban akadályozott tanulók felé irányuló attitűdjét. A megkérdezett pedagógusok úgy gondolják, hogy megfelelő speciális ismerettel rendelkeznek az együttnevelés megvalósításához? Megfelelőnek gongolják az integráció személyi és tárgyi feltételeit? Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ vizsgálatunkban.43hugyógypedagógiaintegrációtanulásban akadályozott tanulóknevelői attitűdÁltalános iskolai tanítók attitűdje a tanulásban akadályozott tanulók irányábaDEENK Témalista::Neveléstudomány