Bocsi, VeronikaTóth, Zsuzsa Irén2022-04-052022-04-052022-04-04http://hdl.handle.net/2437/329965Jelen szakdolgozat a tanulásban akadályozott tanulók különórákon, valamint fejlesztő foglalkozásokon való részvételét, valamint a különböző extrakurrikuláris foglalkozások közti preferenciákat vizsgálta. A témában született eddigi hazai, valamint külföldi publikációknak különböző irodalmi adatbázisok segítségével történő összegyűjtése, áttekintése után, ezen adatok alapján a szakdolgozat első részében irodalmi összefoglalást igyekszik nyújtani a téma jelen helyzetével kapcsolatban. A szakirodalom feldolgozása érinti többek közt az árnyékoktatás rendszerének ismertetését, fogalmának meghatározását, a benne résztvevőkkel kapcsolatos statisztikai adatok bemutatását. A szakdolgozat második felében a saját kutatásból származó adatok elemzésével próbálja meg igazolni a dolgozat első felében vázoltak alapján felállított hipotéziseket, valamint következtetéseket levonni, esetleges ajánlásokat megfogalmazni a tanulók iskolaórákon kívüli képzésével, oktatásával kapcsolatban.54huárnyékoktatásextrakurrikuláris foglalkozástanulásban akadályozottságtanórán kívüli tanulástársadalmi tőkeFejlesztő foglalkozások és különórák a tanulásban akadályozott tanulók körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány