Gilányi, AttilaPosta, Norbert István2020-05-112020-05-112020-05-08http://hdl.handle.net/2437/286707A virtuális valóság fejlődése, és elterjedése napjainkban felgyorsult, ezzel más területekre is hatást gyakorolva. A sport is ezen területek közé tartozik. Szakdolgozatomban bemutatom a virtuális valóság, és a testépítés kapcsolatát. Első része bemutatja általánosan a testépítést, beszél a történelméről, gyakorlatok biztonságos kivitelezéséről, egészségmegőrző hatásairól. Második részben egy általános ismertetés a virtuális valóságról, annak történelméről, felhasználási módjairól, annak a társadalomra tett hatásairól valamint a virtuális valóságot megvalósító eszközökről - többek között az általam használt Blender és Unity programokról. A harmadik részben pedig bemutatom az én általam készített virtuális teret, valamint annak elkészítési módját, a Blender grafikai program és a Unity játékmotor felhasználásával. A megalkotott a virtuális térnek a célja hogy az alapvető testépítő gyakorlatokat, és eszközöket bemutassa, ezzel segítve a sport hatékony végzését. A virtuális valóságot Android okostelefon rendszerre, és a Google Cardboards virtuális valóság eszköz segítségével készítettem el.53huvirtuális valóságblenderunityedzőteremEdzőtermi eszközök és gyakorlatok bemutatása a virtuális valóságbanDEENK Témalista::Informatika