Almássy, ZsuzsannaKocsis, Marianna2020-04-242020-04-242020-04-24http://hdl.handle.net/2437/284658Sajnos egyre több a fejlődésében megkésett, vagy valamilyen tanulási problémával küzdő gyerek, akik nem mindig kapják meg azt a szakszerű ellátást, segítséget, amire szükségük lenne. A tanulási akadályozottságnak többféle oka lehet, felismerése pedig többnyire az iskoláskor környékére tehető, pedig a probléma korai tudatosulása, a fejlesztések, a diagnózis és a szakemberi segítség elfogadása megkönnyíti a gyerek életét, és a szakembertől a szülők is támogatást kapnak. A kutatás enyhe értelmi fogyatékos gyereket nevelő családok körében folyt, és a vizsgálat előtt azt feltételeztük, hogy a diagnózis után megváltoznak a családi kapcsolatok, továbbá, hogy a felismerés, az elfogadás, valamint a szakemberekkel való együttműködés a család szocioökonómiai státuszának függvényében alakul. A vizsgálat félig strukturált interjús módszere során mindezekről kikérdeztük a szülőket, és arra jutottunk, hogy feltételezéseink helyesek, vagyis a családi kapcsolatok kis mértékben ugyan, de megváltoztak a diagnózis után. Az is beigazolódott, hogy az elfogadás és a szakemberekkel való együttműködés a magasabb szociokultúrális helyzetben lévő szülőknél kedvezőbb, ideálisabb képet mutat, illetve a felismerés is korábban következik be.44hutanulásban akadályozottságtanulási problémákcsaládi nevelésgyógypedagógiai nevelésA diagnózis hatása a családok életéreDEENK Témalista::Neveléstudomány