Jeszenszky, PéterSzoták, Zoltán2012-12-202012-12-202012-122012-12-20http://hdl.handle.net/2437/155225Kétszemélyes játékok közül egy kellően ismert és megfelelően bonyolult játékot választottam, a dámát, mely nagy történelmi múltra tekint vissza a mesterséges intelligencia területén. A különböző szabályok miatt a játéknak sokféle változata alakult ki, ezek közül a kutatásaim középpontjába a hagyományos dámajátékot helyeztem. A dolgozatomban bemutatásra kerülnek a számítógépes megvalósításhoz szükséges mesterséges intelligenciai alapismeretek, a dáma és a mesterséges intelligencia kapcsolatának rövid történelmi áttekintése, a játék szabályrendszere, állapottér-reprezentációja, a lépésajánló algoritmusok, a program felhasználói felülete és implementálása.46hudámamesterséges intelligenciaKétszemélyes stratégiai játék megvalósítása Java-banDEENK Témalista::Informatika