Vargáné Nagy , AnikóOrosz-Szabó, Edina2025-01-062025-01-062024-10-30https://hdl.handle.net/2437/384399Minden szülő vágya, hogy amikor gyermeke betölti a 6. életévét és tankötelessé válik, olyan intézményben kezdhesse meg a tanulmányait, ahol a gyermek biztonságban érezheti magát. De vajon mi ad biztonságérzetet egy kisgyermek számára, aki az addig megszokott óvodai „mesevilágból” hirtelen egy kissé sivárabb, idősebb gyermekkel körülvett helyen találja magát. Talán a tanítók személyisége, az iskolai udvar játékos felszereltsége, az azonos óvodai csoportból érkezett barátok, a szülő és pedagógus megfelelő kapcsolata vagy a tanórákon kívüli színes programok kínálata? Nehéz erre egyértelmű választ adni, hiszen minden embernek más a megítélése, az értékrendje. A szülőknek viszont az a legfontosabb, hogy az iskola, amit választ gyermeke számára a tanulók érdekeit tartsa szem előtt, azok megfelelő ütemű fejlődése legyen a mérvadó. Dolgozatomban ezekre a kérdésekre kerestem a választ. Napjainkban, amikor a szülők élhetnek a szabadiskolaválasztás lehetőségével, vajon milyen tényezők motiválják őket, amikor gyermeküknek iskolát választanak.45huiskolaválasztásmotivációSzülők iskolaválasztási motivációja a Hajdúböszörményi Bethlen Gábor Általános IskolábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.