2021-08-132021-08-13http://hdl.handle.net/2437/321188This paper makes an effort to reveal the complex mechanisms by which the human brain operates when a person - by using various note-taking techniques - intends to create visible and lasting notes on spoken words, simultaneously with the speech (the contents of school or work presentations, or various discussions, etc.). This study describes the hierarchical procedure of speech processing (from hearing to perception), and also the parameters that may affect, impede, or perturb these operations.Jelen írás azt igyekszik felfedni, hogy milyen összetett mechanizmusok mentén dolgozik az emberi agy, miközben az elhangzó beszédeket (iskolai vagy munkahelyi előadások, különbözőtárgyalások stb. szövegét) az elhangzással egy időben különféle jegyzetelési technikákkal próbálja láthatóvá és maradandóvá tenni. E tanulmány a beszéd feldolgozásának hierarchikusfolyamatát mutatja be (a hallástól az értelmezésig), illetve azokat a paramétereket, amelyek az említett működéseket befolyásolhatják, nehezíthetik, megzavarhatják.application/pdfCopyright (c) 2016 2016https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0speech processingspeech processing disordersnote-taking difficultiesmemorybeszédfeldolgozásbeszédfeldolgozási zavarokjegyzetelési nehézségekmemóriaTHEORETICAL RELATIONS BETWEEN SPEECH PROCESSING AND NOTE-TAKING PROCEDURESA BESZÉDFELDOLGOZÁS ÉS A JEGYZETELÉSI ELJÁRÁSOK ELMÉLETI ÖSSZEFÜGGÉSEIinfo:eu-repo/semantics/article