Abuczki, MariannaSzéll, Nóra2025-01-142025-01-142024-10-29https://hdl.handle.net/2437/385019Dolgozatomban a közösségi média és az influenszerek befolyását vizsgáltam a turizmusra. Manapság a különféle közösségi platformokon (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) rengeteg utazással kapcsolatos tartalommal találkozhatunk. Dolgozatom főleg ennek a tartalomnak az utazási döntéseinkre való hatását vizsgálja. A kutatásom központi részét egy kérdőív képezte, melyben a válaszadók körülbelül 20 kérdés keretén belül fejezhették ki az influenszerek és egyéb közösségi médiumok hatását utazási terveikre. Dolgozatom többek között még foglalkozott az utazási motiváció és a WOM (word of mouth) fogalmával is, ezek szemszögéből vizsgálva a válaszadók visszajelzéseit. Feltételezéseim beigazolódtak, melyek szerint a közösségi média maga nagyobb befolyást gyakorol az utazók döntéseire, illetve az utazók sokszor tájékozódnak az interneten mások véleményei alapján.44huközösségi médiautazásinfluenszerA közösségi média és az influenszerek hatása a turizmusraThe Effect of Influenszers and Social Media on TourismKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.